Nasza wyprawa wędkarska nad jezioro Holter w Montanie

Jezioro Holter to jedno z najbardziej malowniczych miejsc, jakie kiedykolwiek łowiłem, to jezioro zapierało dech w piersiach. Holter Lake to zbiornik na rzece Missouri utworzony przez tamę zbudowaną w 1908 roku. Historia tego obszaru sięga jednak znacznie dalej, nawet przed czasami Lewisa i Clarka, którzy jako pierwsi udokumentowali rzekę w 1805 roku. nadał nazwę „Mountain Gates” otworowi prowadzącemu do tego, co jest obecnie znane jako jezioro Holter.

Kiedy dotarliśmy do jeziora Holter, powitały nas dwie wysokie skalne ściany, które ustąpiły miejsca ogromnemu jezioru. To, czego nie mogliśmy zobaczyć z brzegu, to to, że te masywne ściany kanionu wiły się wiele mil w dół rzeki do Bram Gór. Po obejrzeniu naszego otoczenia i zrobieniu kilku zdjęć spotykamy naszego przewodnika na przejażdżkę łodzią.

Dzień rozpoczęliśmy z wędkami w ręku, chcąc złowić pstrąga tęczowego w Montanie. Hannah dostała swój #FirstCatch of the day: pięknego pstrąga tęczowego! zrobiliśmy kilka zdjęć przed powrotem do jeziora. Poranek spędzamy pływając po jeziorze i łowiąc piękne pstrągi tęczowe, a tuż przed obiadem przechodzimy przez Bramy Górskie w poszukiwaniu okoni.

Zamieniamy przynęty na pijawki, a wędki zostawiamy w wodzie. Okoń wydawał się być mniej głodny niż pstrąg wcześniej tego dnia, ale złowiliśmy też kilka okoni. Może to były nasze umiejętności wędkarskie lub odrobina szczęścia. Otaczał nas imponujący biały wapień, tworząc spektakularny kanion w kształcie litery „V” z wieloma interesującymi formacjami skalnymi. Z łodzi nasz przewodnik wskazał kilka widocznych „twarzy” na skałach, a nawet zobaczyliśmy kamienne łuki.

Na lunch cumujemy w miejscu piknikowym w Lesie Narodowym Heleny, wyposażonym w stoły piknikowe nad jeziorem. Świetna lokalizacja, bliskość natury i doskonałe widoki. Stamtąd używamy naszego drona do robienia zdjęć panoramy jeziora i niektórych pięknych kamiennych łuków.

Następnie wracamy do łodzi i dalej po jeziorze przechodzimy na drugą stronę wapiennego kanionu. Z końca kanionu odpaliliśmy silniki do trollingu i powoli ruszyliśmy z powrotem na północ jeziora. Podczas wyprawy kontynuowaliśmy łowienie, aż znów zobaczyliśmy Bramy Gór. Nasz przewodnik zabrał nas w dół rzeki, aby cieszyć się widokiem, zanim wrócimy do doku.

Ostateczna przygoda z wędkarstwem i łodzią

Spędziliśmy dzień łowiąc ryby i pływając łódką po jeziorze, łowiąc różne rodzaje ryb. Pstrąg tęczowy uwielbiał małe muchy, które mieliśmy na przynętę. Natomiast okoń po drugiej stronie jeziora bardziej lubiła pijawki. Byliśmy zajęci łowieniem ryb i podziwianiem pięknej scenerii?

Rodzaje ryb, które można złowić

• Pstrąg tęczowy
• tęsknić
• białaczki
• łosoś Kokanee
• pstrąg potokowy
• Biała górska ryba

Najlepsze krajobrazy są nad jeziorem Holter

Cieszyliśmy się relaksującym dniem na łodzi, łowiąc ryby w ciągu dnia. To miejsce oferuje piękną malowniczą przejażdżkę wokół jeziora. Oprócz tego, że jest doskonałym miejscem do wędkowania, jezioro Holter jest również łatwe do poruszania się. Czyste ściany kanionu wyrzeźbione przez rzekę Missouri są idealne. Możesz poruszać się po kanionach i szukać różnych twarzy w formacjach skalnych, a nawet zobaczyć łuki skalne.

Słynne kamienne łuki

Podczas łowienia zwracaj uwagę na kamienne łuki, które widać z łodzi. Są co najmniej dwa, które można zobaczyć bezpośrednio podczas przeglądania. Największy kamienny łuk w jeziorze Holter znajduje się nad linią jeziora, mniej więcej w połowie kanionu, gdzie stoi pomnik strażaków Mann Gulch.

Historia jeziora Holtera

Pierwszymi osobami, które udokumentowały Holter Lake, był słynny duet Lewis & Clark. Kierując się w górę rzeki Missouri, wiosłowali przez kanion o wysokości 1200 stóp do punktu, w którym rzeka zdawała się zatrzymywać. Kiedy się zbliżyli, to, co wyglądało na ogromną górę, było w rzeczywistości dwiema górami z rzeką między nimi. Ze względu na sposób, w jaki pojawił się otwór, odkrywcy pisali w swoich dziennikach, że wyglądało jak gigantyczne drzwi i tak nazywa się jezioro.

Aby znaleźć wspaniałe miejsca do wędkowania i pływania łodzią z rodziną, odwiedź naszą Interaktywną Mapę i znajdź miejsce w swoim stanie.

Może ci się spodobać również

Hanna i Adam

Hannah i Adam są pisarzami i fotografami podróżniczymi, którzy od 2013 roku nazywają drogę do domu. Ich pasja do przygód zaprowadziła ich do 70 krajów i wciąż rośnie. Piszą o swoich przygodach na swoim blogu podróżniczym GetStamped.com.