Nasza wyprawa wędkarska do jeziora Holter Montana

Jezioro Holter było bez wątpienia najbardziej malowniczym miejscem, w jakim kiedykolwiek porzuciliśmy linę. Kiedy wyobrażaliśmy sobie łowienie ryb w Montanie, pomyśleliśmy, że będzie malowniczo, ale to jezioro nas powaliło. Holter Lake to zbiornik na rzece Missouri utworzony przez tamę zbudowaną w 1908 roku. Historia tego obszaru sięga jednak znacznie dalej, nawet przed czasami Lewisa i Clarka, którzy jako pierwsi udokumentowali rzekę w 1805 roku. nadał nazwę „Bramy Gór” otworowi, który znajduje się przed tym, co jest obecnie znane jako jezioro Holter.

Kiedy po raz pierwszy podjechaliśmy do jeziora Upper Holter, powitały nas dwie imponujące skalne ściany, które ustąpiły miejsca szerokiemu zbiornikowi wodnemu. To, czego nie mogliśmy zobaczyć z brzegu, to to, że te masywne ściany kanionu wiły się kilometrami w dół rzeki do Bram Gór. Po obejrzeniu naszego otoczenia i zrobieniu kilku zdjęć spotkaliśmy naszego przewodnika na cały dzień i ruszyliśmy nad wodę.

Dzień rozpoczęliśmy z wędkami muchowymi w ręku, rzucając na pstrągi tęczowe z Montany. Nie minęło dużo czasu, zanim pierwszy dotarł do łodzi. Hannah dostała honorowy #pierwszy połów dnia – kolorowego pstrąga tęczowego! Zrobiliśmy krótką przerwę na obowiązkowe zdjęcia, zanim odesłaliśmy go z powrotem do jeziora. Wczesny poranek spędziliśmy na trollingu po głównej części jeziora, przynosząc mnóstwo pięknych pstrągów tęczowych, a tuż przed lunchem przeszliśmy przez Bramy Góry w poszukiwaniu okoni.

Zamieniliśmy nasze muchy na pijawki i zarzuciliśmy linki, gdy daliśmy się porwać prądowi. Okoń okazał się nieco mniej głodny niż pstrągi wcześniej tego dnia, ale i tak udało nam się złapać ich garść na naszych żyłkach. Może to były nasze umiejętności wędkarskie, a może dlatego, że rozpraszał nas oszałamiający kanion, w którym się znaleźliśmy. Wysoki biały wapień otaczał nas, tworząc dramatyczny kanion w kształcie litery „V” z wieloma interesującymi formacjami skalnymi. Z łodzi nasz przewodnik wskazał kilka widocznych „twarzy” w skałach, a nawet zauważyliśmy garść kamiennych łuków.

Na lunch zacumowaliśmy w miejscu piknikowym w Helena National Forest wyposażonym w nadbrzeżne stoły piknikowe. To była świetna lokalizacja, blisko dzikiej przyrody z doskonałymi widokami. Stąd mogliśmy bezpiecznie wystrzelić drona, aby uzyskać widok z lotu ptaka na jezioro i niektóre z pięknych kamiennych łuków.

Następnie udaliśmy się z powrotem do łodzi i dalej w górę jeziora dotarliśmy do tego, co większość określa jako jezioro Lower Holter Lake po drugiej stronie wapiennego kanionu. Z końca kanionu włączyliśmy silniki do trolingu i powoli ruszyliśmy z powrotem do głównego korpusu jeziora Upper Holter. Rzuciliśmy nasze linie, rzucając całą drogę z powrotem, aż ponownie oceniliśmy piękne Bramy Gór. Nasz przewodnik zabrał nas dalej w dół rzeki na spokojną wycieczkę, zanim zawrócił nas do doku.

Nasza przygoda z wędkarstwem i łodzią

Spędziliśmy dzień na wodzie łowiąc w różnych stylach z płaskodennej łodzi, gdzie udało nam się zaciąć kilka różnych gatunków, używając zarówno muchówek, jak i otwartych kołowrotków spinningowych. Pstrąg tęczowy uwielbiał małe muchy w głównym zbiorniku jeziora, gdzie miał około 6-10 stóp. Podczas gdy okoń przesiadywał w wąskim kanionie jeziora, podjadając nasze pijawki. Ogólnie rzecz biorąc, akcja była wystarczająco szybka, abyśmy byli zajęci, ale nadal stanowiła wyzwanie.

Jezioro Holter tworzą tamy na rzece Missouri i można kontynuować wyprawę wędkarską na rzece. Do części rzeki Missouri można dotrzeć łodzią, co jest najbardziej preferowane, ale nadal można odnieść sukces łowienia z brzegu lub z molo w jeziorze Holter. Na tym obszarze większość przewodników preferuje łodzie z płaskim dnem ze względu na strukturę jeziora i otaczającej rzeki, ale inne typy łodzi mogą być używane w głębszych częściach jeziora. Podczas łowienia z łodzi należy pamiętać, że jezioro może być zajęte przez innych żeglarzy rekreacyjnych.

Rodzaje ryb, które można złowić

• Pstrąg tęczowy
• okoń
• Sandacz
• łosoś Kokanee
• pstrąg potokowy
• sieja górska

Piękne malownicze przejażdżki łodzią

Jeśli wolisz po prostu cieszyć się relaksującym dniem na łodzi i odłożyć wędkę na cały dzień, możesz również wybrać się na malowniczą przejażdżkę łodzią wokół jeziora Holter i kanionów. Oprócz tego, że jest świetnym miejscem do wędkowania, jezioro Holter jest również przyjemne dla oczu. Strome ściany kanionu wyrzeźbione przez rzekę Missouri są idealne. Możesz popłynąć kanionami i poszukać wszystkich twarzy w formacjach skalnych, a nawet sprawdzić łuki, jeśli je zauważysz.

Kamienne łuki nad jeziorem Holter

Podczas rzucania zwracaj uwagę na kamienne łuki widoczne z poziomu wody kanionu. Są co najmniej dwa, które można zobaczyć bezpośrednio z łodzi. Największy kamienny łuk w jeziorze Holter znajduje się wysoko nad linią wody w połowie kanionu w kierunku pomnika strażaków Mann Gulch. Aby go dostrzec, poszukaj wysokiej wapiennej iglicy bezpośrednio przed dużym łukiem.

Bramy Góry nad jeziorem Holter

Pierwszymi osobami, które udokumentowały to, co jest obecnie znane jako Holter Lake, był słynny duet eksploracyjny Lewis & Clark. Podążając w górę rzeki Missouri, wiosłowali przez wysoki na 1200 stóp kanion do punktu, w którym wydawało się, że rzeka nagle się zatrzymała. Gdy się zbliżyli, coś, co wyglądało jak jedna masywna góra, było w rzeczywistości dwiema, a pomiędzy nimi ciągnęła się rzeka. Sposób, w jaki pojawił się otwór, odkrywcy napisali w swoich dziennikach, że wyglądało jak gigantyczne wrota, a nazwa się przyjęła.

Wędkowanie w Montanie?

Po uzyskaniu pozwolenia można łowić ryby w wielu rzekach, strumieniach i jeziorach Montany. Możesz kupić licencję wędkarską online lub na stacjach benzynowych, w sklepach spożywczych i u dostawców sprzętu sportowego. Istnieje również kilka wybranych dni w głównym sezonie połowowym, kiedy goście spoza stanu nie potrzebują licencji zwanej „Dni bezpłatnego wędkowania”.