Jezioro Erie Smallmouth jest jednym z największych w historii

Artykuły w Premier Angler mogą zawierać linki partnerskie. Więcej informacji można znaleźć w naszym Oświadczeniu dla partnerów.

Gdy 2022 zbliża się do końca, większość społeczności rybackiej spodziewała się, że rok ten zostanie zapamiętany ze względu na skandal z oszustwami w turnieju walleye. Było to tak pewne, jak można sobie wyobrazić, gdybyśmy rozmawiali o „najważniejszych wiadomościach o wędkarstwie w jeziorze Erie w 2022 roku”.

To powiedziawszy, wędkarz i jego syn przerwali szalony rok wędkarski prawdopodobnie najbardziej znaczącym połowem basów w 2022 roku. Biorąc pod uwagę falę ogromnych ryb złowionych w Teksasie na początku tego roku – w tym największy bas Lonestar złowiony od trzydziestu lat i rekord świata hybrydowy „wredny” bas – to coś mówi!

Gregg Gallagher i jego syn Grant, obaj nauczyciele szkolni, spędzili rzadki dzień wolny w piątek. Gregg odnotowany w książce Rossa Robertsona Wędkarstwo wielkowodne (wideo w linku) Kanał YouTube, że miał powolny start na wodzie. Po tym, jak Grant namawiał go do zmiany techniki, szybko połączył się z dwucyfrowym małym ustem.

Wywiad obejmuje również Travisa Hartmana z Wydziału Zasobów Naturalnych w Ohio. Hartman zauważył, że Gallagher, który waży 10,15 funta, jest największym odnotowanym maleństwem Wielkich Jezior. Nadal jest nieśmiały od obecnego rekordu świata dla małych gębów, 11-funtowego, 15-uncjowego mamuta złowionego na jeziorze Dale Hollow przez Davida L. Hayesa w 1955 roku.

Po oficjalnej certyfikacji, ryby Gregga Gallaghera staną się nowym rekordem prowincji Ontario.

Poniżej znajdują się słowa Gregga Gallaghera, przytoczone z „oficjalnego komunikatu prasowego” udostępnionego na stronie Granta Gallaghera na Facebooku w sobotę, 11.05.

„3 listopada mój syn Grant i ja, obaj nauczyciele, obudziliśmy się z niespodziewanym dniem wolnym z powodu mgły. Płaskie, spokojne warunki były idealną sytuacją dla naszej łodzi Bass Cat do podróżowania w dowolne miejsce na zachodnim krańcu jeziora Erie. Celem było złapanie gigantycznego basu małogębowego o wadze 7 funtów lub lepszego.

Przez wiele lat wraz z synem goniliśmy przede wszystkim lokalny popularny gatunek sandacza. Poszukując czegoś innego, spędziliśmy kilka lat próbując różnych technik łowienia sandacza poprzez rzuty i jigowanie, a nie preferowanymi metodami trollingu. To w końcu skłoniło nas do spędzania coraz więcej czasu na skupianiu się na basie. To pragnienie wzrosło jeszcze bardziej, gdy Grant spędził cztery lata w zespole Adrian College Bass.

Niezliczona ilość czasu, który Grant spędził na poszukiwaniach, rysowaniu wykresów i pracy nad dopracowywaniem naszych technik małego ustnika, opłaciła się, gdy odnalazł to, o czym oboje wiedzieliśmy, że jest to wyjątkowe i prawdopodobnie niezłowione miejsce. Dzięki dużej ilości zlokalizowanych przynęt i unikalnej zawartości dna znalezionej przez długie dni za wykresami, opuściliśmy nasz skierowany do przodu sonar i byliśmy w stanie indywidualnie namierzyć te pelagiczne małe usta.

Na tym, co okazało się najbardziej pamiętnym rzutem w moim życiu, moja przynęta została trafiona, zanim jeszcze dotknęła dna, a moja wędka szybko się zgięła. Szybko dowiedzieliśmy się, że właśnie złapaliśmy gębę życia. Po szybkim obciążeniu łodzi wiedzieliśmy, że ryba zbliża się do co najmniej 9 funtów i od razu zaczęliśmy myśleć o tym, co powinniśmy zrobić, jeśli tak było. Dzięki kilku telefonom i ogromnej pomocy wieloletniego przyjaciela Rossa Robertsona @bigwaterfishing musieliśmy zweryfikować wagę na oficjalnej skali. Po kilku kolejnych telefonach udało nam się spotkać Travisa Hartmana (Administratora Programu Rybołówstwa w Jeziorze Erie w Ohio DNR) i podjąć odpowiednie kroki, aby ubiegać się o rejestrację.

Po skończeniu formalności i formalności będzie to nowy rekordowy bas małogębowy prowincji Ontario, bijąc rekord 68 lat. Myślę, że nagranie, w którym oboje krzyczymy jak uczennice z powodu tego, co okazało się największym udokumentowanym małym pyskiem, jaki kiedykolwiek złapaliśmy na Wielkich Jeziorach, mówi wszystko. Możliwość zrobienia tego z moim synem, który został kapitanem łodzi i znacznie lepszym ode mnie rybakiem, sprawiła, że ​​było to jeszcze bardziej wyjątkowe. Kiedy wszystko zostało powiedziane i zrobione, oficjalna waga wynosiła 10.15 lbs i wynosiła 23 ¾ x19 3/8. Ogromne podziękowania kierujemy do Crown Battery, St. Bonore Financial Services i Clemons Boats/Bass Cat za umożliwienie mojemu synowi i mnie polowania na te gigantyczne małe gęby grasujące w Wielkich Jeziorach.

Gratulujemy Greggowi złapania absolutnie niezwykłej ryby!